עוברים דירה בטוב!

מועד המעבר מתקרב ואתם מבינים שיש לפניכם למיין, לארוז, לנקות, להדביר, להוביל וגם לפרוק ולסדר אחרי הכל ! מתחילים להילחץ ולא יודעים איך להתחיל? אספנו עבורכם מספר טיפים שיקלו עליכם את המעבר.

 

המעבר לבית חדש הוא תמיד מרגש. התחלה חדשה, שינוי אווירה אבל לפני או תוך כדי ההתרגשות יש הרבה עבודה.

 

החלק הקשה ביותר במעבר דירה הוא אריזת הבית. לכן על מנת להקל על שלב האריזה חשוב לעשות אותה בצורה חכמה ומסודרת. זה יעזור לכם מאוד גם בשלב הקשה הבא של פריקת הארגזים בבית החדש, וגם לעבור את התקופה שעד המעבר בלי שיחסרו לכם יותר מידי דברים.

 

 

חוק 3 שנים

זה בדיוק הזמן לעשות מיון וסדר בארונות הבית, להחליט מה הולך אתכם הלאה ומה ממש לא נכנס לבית החדש.

 

דברים שלא השתמשתם בהם ב – 3 השנים האחרונות הסיכוי שתשתמשו בהם בשנים הבאות די קלוש. אז ותרו על הנוסטלגיה ואם אין להם ערך סנטימנטלי ממש חשוב הגיע הזמן לשחרר.

 

החוק הזה תופס גם לגבי ביגוד וגם לגבי כל ג'אנק אחר שאתם שומרים כי אולי אי פעם תרצו להשתמש או לעשות איתו משהו  - רהיטים ישנים, מוצרי חשמל, אוספים ישנים שמזמן לא מעניינים אתכם, כל דבר שלכם אין צורך בו יכול לעזור מאוד לאחרים שממש זקוקים בדיוק לו.זה הזמן לעשות סדר ולשחרר כל מה שאין בו שימוש. 

 

יש היום אתרים של יד שניה וגם לפרסם לחברים שלכם בפייסבוק יכול להיות פתרון מצוין,  אולי אפילו יצא לכם לעזור לחבר שבדיוק צריך מה שאתם לא.

אז קדימה זה הזמן להיות נדיבים ולהעביר הלאה.

 

  • לפני מעבר דירה זה לא הזמן לקניות גדולות, השתדלו לנצל את מה שיש לכם במזווה ובמקרר, כדי שיהיה לכם כמה שפחות קופסאות שימורים ואריזות אוכל לארוז.

 

החלק הקשה - האריזות 

אם תעבדו בשיטה חכמה ומסודרת יהיה לכם מאוד פשוט וקל בזמן הפריקה.

אם אתם לוקחים חברת הובלה מסודרת היא תדאג להעביר אליכם ארגזים טובים וחזקים. במידה ותרצו להתחיל לארוז לפני כן באווירה רגועה ובנחת (מה שמומלץ מאוד) יש בכל מתחם קניות מכולות ארגזים שניתן להשיג בקלות. ודאו רק שהארגזים שלמים, נקיים וחזקים.

 

השיטה המומלצת שלנו: 

  • הצטיידו במרקרים עבים בכמה צבעים ובמחברת מעבר.
  • החליטו על צבע לכל אחד מהחדרים (לדוגמא: מטבח - אדום, חדר שינה – כחול, חדר ילדים – ירוק... וכן הלאה).
  • הקפידו למספר כל ארגז שאתם מסיימים לארוז בצבע של החדר אליו הוא שייך, ובמקביל רשמו במחברת בנקודות מה יש בארגז שסגרתם.

 

למספור הארגזים לפי צבעים והרישום במחברת יש כמה יתרונות: 

- כך תדעו להדריך את המובילים לאן לקחת כל ארגז שיפרקו מהמשאית, זה ממש עוזר בזמן הפריקה שכל ארגז נמצא במקום אליו הוא מיועד.

- יעזור לכם למקרה שפתאום תהיו חייבים משהו שכבר ארזתם ואין לכם מושג באיזה ארגז הוא נמצא.

- תדעו בדיוק כמה ארגזים יש לכם (חברות ההובלה מחייבות לפי מספר ארגזים).

- ותוכלו לדעת אילו ארגזים חשוב לפרוק קודם ואילו יכולים לחכות כמה ימים ארוזים בבית החדש.

 

 חשוב לסמן ולכתוב מה יש בכל ארגז - יעזור מאוד בשלב הפריקה. 

 

טיפים נוספים לאריזה נכונה וקלה  - 

  • ארגזים עם מוצרים שבירים - חשוב לכתוב מכל צידי הארגז את המילה "שביר" בגדול. אם יש לכם מדבקות "שביר" זה אפילו עוד יותר טוב.

 

  • הקפידו לעטוף את הדברים השבירים בנייר עיתון, פצפצים, מגבות, סדינים וכד'.

 

  • התחילו לארוז קודם את הדברים שהם פחות בשימוש. בגדים מעונה אחרת, את כלי המטבח הגדולים ואלו שמשמשים לחגים ואירועים (תשמרו את האירוח לבית החדש, אין לכם זמן עכשיו לארח). בכלל בימים שלפני המעבר אפשר גם לאכול מכלים חד פעמיים או להשאיר רק מספר מצומצם של כלים ואת כל השאר אפשר לארוז, לא צריך לחכות לרגע האחרון.

 

  • לא חייבים להדביק את הארגזים בשלב הראשוני של האריזות, תמיד יש עוד כמה דברים קטנים אחרונים שצריך לדחוף לאיזה ארגז.

 

  • לפני שאתם אורזים – העבירו סמרטוט על הדברים המאובקים – אל תיקחו אתכם את האבק לבית החדש, יהיה לכם מספיק מה לסדר ולנקות שם.

 

  • גם כשאתם חושבים שסיימתם כבר עם כל האריזות, ברגע האחרון, בלילה שלפני המעבר פתאום מגלים כל מיני פיצ'פקעס לא ארוזים. השאירו 2 ארגזים בסטנד ביי בדיוק לכל הדברים האחרונים האלו.

 

  • דאגו להשאיר מגבות ומצעים נקיים לכל אחד מבני הבית בשלוף. לפעמים יום המעבר הוא כל כך מעייף שכל מה שרוצים לעשות בבית החדש זה להתקלח וללכת לישון.

 

  • אם יש לכם חיית מחמד - כלב או חתול, דאגו להשאיר ארגז נוסף לאריזת הדברים שלו ברגע האחרון (מיטה, צעצועים, עצמות, כלי אוכל וכד'), אתם תצטרכו את הארגז הזה בשלוף מייד כשתגיעו לבית החדש, זה יעזור לחיית המחמד שיהיו לה חפצים מוכרים וייתן לה קצת ביטחון במקום החדש והלא מוכר. 

 

  השאירו ארגז אחד לחפצים של חיית המחמד. 

 

 

הוויכוח הקבוע  - איך הכי נכון וחזק לסגור את הארגזים?

פה נשבר המיתוס! רבים חושבים שנכון יותר לקפל קודם את חלקיה הגדולים של הקופסה ומעליהם את הקטנים – זה לא נכון!

גם האריזה המעוותת של חלק קטן וחלק גדול ועוד חלק קטן ואז מכניסים מתחת את החלק האחרון  - לא נכונה ולא חזקה מספיק.

הצורה הנכונה והחזקה ביותר לסגור ארגז היא לקפל את שני החלקים הקטנים ומעליהם את שני החלקים הגדולים ושיהיו בקו ישר אחד מול השני. (כפי שמופיע בתמונה מטה).

 

  • חשוב כמובן להצטייד בדבק חזק שלא יקרע.

 

  נשבר המיתוס - זו הדרך היעילה והחזקה לסגירת ארגז

 

  

ניקיונות

  • רצוי את הניקיון של הבית החדש לעשות כבר יומיים או שלושה לפני המעבר ואז תוכלו גם להספיק לעשות הדברה שכהדירה והארונות ריקים והם יתאווררו עד שתגיעו עם התכולה של הבית.
  • אם יש לכם אפשרות לשלוח מישהו שינקה עבורכם את הבית החדש בזמן שאתם תוכלו להמשיך באריזות זה כמובן הכי טוב.
  • אם אתם עושים זאת בעצמכם - קחו אתכם את כל חומרי הניקוי לבית החדש  - כך תחסכו גם עוד ארגזים בהובלה – המחיר הוא תמיד לפי מספר ארגזים.

  

 

הובלה

  • רצוי לקבל כמה הצעות מחיר לפני שאתם סוגרים עם חברת הובלה. חברה רצינית היא כזו שתגיע אליכם הביתה כדי לראות בעצמם מה שיש בבית להוביל ולפי זה יתנו הצעת מחיר.
  • דברו עם חברים, קבלו המלצות, ודאו שיש לחברת ההובלה ביטוח – אם משהו ישבר בזמן ההובלה וזה קורה, שתהיה לכם אחריות.
  • סגרו עם המובלים את כל הפרטים הקטנים, תכתבו כל מה שאתם סוגרים איתם בחוזה מראש כולל המחיר כמובן. אם אתם צריכים פירוק והרכבה של ארונות, מיטות או כל דבר אחד שיהיה סגור וברור מה כוללת ההובלה.
  • בזמן ההובלה תהיו נוכחים בשטח, בדקו שהם אורזים את הדברים הגדולים בניילונים כמו שצריך. שלא תראו פתאום את מזרן המיטה שלכם עומד על המדרכה ומחכה שיעמיסו אותו למשאית מבלי שום דבר שמגן עליו.

 

 חברת הובלה רצינית תגיע אליכם הביתה כדי להתרשם ולתת הצעת מחיר, כך תמנעו הפתעות ביום ההובלה. 

 

  • כשתגיעו עם המובילים לבית החדש הדריכו אותם לאיזה חדר להוביל כל רהיט וארגז, אם עבדתם לפי השיטה שהצענו - הארגזים מסומנים  לכם בצבעים כך שיהיה מאוד פשוט וקל.
  • אם אתם משפחה עם ילדים - רצוי ביום ההובלה להשאיר את הילדים אצל סבא וסבתא, חברים, מטפלת או כל מי שמוכן לתת יד. יהיה לכם הרבה יותר קל להיות מרוכזים רק במה שקורה עם המובילים מבלי שהילדים יסתובבו לכם ולהם בין הרגליים.
  • אם יש לכם חיית מחמד - רצוי להשאיר אותה בבית הישן ורק לאחר שהמובלים יסיימו את עבודתם הביאו אותה לבית החדש. אם זה רחוק מידי, אז פשוט סיגרו אותה באחד החדרים עד שכולם ילכו. דלת הבית תהיה פתוחה כל היום ומרוב אנשים זרים והמולה היא עלולה להיבהל ולברוח, מכיוון שזו שכונה חדשה לא בטוח שתדע לאן לחזור.

  

הגעתם לבית החדש, המובילים הלכו וכל מה שרואים מסביב זה הרים של ארגזים.

קחו נשימה עמוקה, זה רק עוד קצת וניגמר.

 

  • אם השעה כבר ממש מאוחרת פשוט כנסו להתקלח ותלכו לישון, כל השאר יכול לחכות למחר.
  • אם אתם בהיי מהמעבר ורוצים להתחיל לפרוק, הארגזים החשובים יותר מסומנים לכם (אם הקשבתם לשיטה שלנו) ואתם יודעים בדיוק במה להתחיל.
  • טיפ אחרון – רצוי להתחיל עם סידור המיטות, כדי שכשממש תתעייפו תוכלו פשוט להיכנס למיטה ולישון.

  

ולנו נותר רק לאחל לכם שיהיה לכם מעבר חלק וקל.